Wat is uw visie voor Desso?
We willen internationaal marktleider zijn in het vervaardigen van
milieuvriendelijke en vloerproducten die een buitengewone
meerwaarde bieden qua ontwerp en functionaliteit en zo een bijdrage
leveren aan onze gezondheid en welzijn.
Bij Desso zeggen we 'The Floor is Yours' om te benadrukken dat bij
ons de klant altijd centraal staat. Wij streven bij alles wat wij
doen altijd naar operationele uitmuntendheid. Het middelpunt
van onze activiteiten vormt een 'Best in Class' klantenservice
waarmee we onze klanten verzekeren dat Desso hen geen extra kosten,
maar juist een meerwaarde oplevert.
Ik wil kunnen blijven zeggen dat klanten naar ons toekomen omdat
ze weten dat ze van Desso de beste service ter wereld zullen
krijgen: snel, flexibel en doelgericht. En dat ze producten krijgen
die aan hun specifieke behoeften voldoen, of dat nu inspirerende
designs of functionele ontwerpen zijn, ze maken mensen gezonder en
blijer. Klanten weten dat we ons uiterste best doen om ervoor te
zorgen dat onze producten bijdragen aan een gezonder binnenklimaat.
Dat is onze kernvisie: 'Laat de vloer werken voor onze gezondheid
en ons welzijn'.
Hoe komt het dat de nieuwe CEO van een bedrijf in tapijt en sportvelden over gezondheid en welzijn praat?
Wat veel mensen vergeten is dat de meesten van ons tegenwoordig
90% van hun tijd binnen doorbrengen, of dat nu op kantoor, thuis of
op reis is. Maar we denken niet veel na over de vraag of de dingen
om ons heen goed zijn voor ons. Vluchtige organische stoffen in de
lucht afkomstig van verf of plastic kun je niet waarnemen.
Fijnstofdeeltjes kun je ook niet zien, hoewel deze wel in de longen
terecht kunnen komen en ademhalingsziekten zoals astma kunnen
verergeren of veroorzaken. Ook veel lawaai kan storend en
beschadigend zijn voor het welzijn van mensen.
In gebouwen met een slechte akoestiek, bijvoorbeeld scholen,
kunnen leerlingen de leerkracht niet goed horen wat kan leiden tot
concentratieproblemen.
Een van onze nieuwe producten, SoundMaster®, verbetert de akoestiek, iets wat bijvoorbeeld in scholen een belangrijk element is in een leslokaal. Een ander product, AirMaster®, verbetert de luchtkwaliteit in ruimtes door acht keer meer fijnstof vast te houden dan harde vloeroplossingen en vier keer meer dan traditionele vloerbedekkingen. We werken voortdurend aan het vinden van nieuwe functionaliteiten, die onze klanten een uitzonderlijke meerwaarde bieden.
Onze innovaties leveren tapijten op die geluid absorberen of de hoeveelheid fijnstof in de lucht verminderen. Dit schept een binnenklimaat waarin mensen zich beter voelen en zich optimaal kunnen inzetten.
Waardoor denkt u dat Desso ook in de
toekomst succesvol kan zijn?
Dat is gerelateerd aan ons vermogen om goed naar onze klanten te
luisteren, hun doelgroepen te begrijpen en oplossingen van
wereldklasse te leveren die aan hun behoeften voldoen en positief
bijdragen aan hun gezondheid en welzijn, zowel nu als in de
toekomst. Ook moeten we beschikken over operationele uitmuntendheid
zodat we de producten kunnen leveren waar en wanneer onze klanten
deze nodig hebben. Daaraan wil ik toevoegen dat de meest cruciale
succesfactor is om te beschikken over de beste mensen die zich
concentreren op de gestelde doelen. In elk bedrijf zijn
mensen ongetwijfeld het
belangrijkste kapitaal. Ons gezamenlijke intellectuele
vermogen en onze energie en motivatie zullen ons succes
voortzetten.
Hoe zorgt u ervoor dat alle neuzen dezelfde
kant op staan?
Het is essentieel dat de leiders van het bedrijf, waaronder ikzelf,
duidelijk inspirerende doelen en prioriteiten stellen, die onze
medewerkers motiveren het beste uit zichzelf te halen en hen in
staat stellen ambitieuze nieuwe doelen te bereiken. We geven onze
mensen de verantwoordelijkheid om hun eigen ideeën en
oplossingen uit te werken en vertrouwen er op dat iedereen vol
energie zelf aan de slag gaat. Het is van cruciaal belang dat we
ervoor zorgen dat iedereen volledig betrokken is en dat we mensen
stimuleren om samen te werken en informatie te delen. Het is
belangrijk dat mensen het onmiddellijk laten weten wanneer ze hulp
nodig hebben of uitdagingen hebben die ze willen bespreken. Binnen
Desso is zoveel kennis en expertise aanwezig, het zou zonde zijn om
daar niets mee te doen. Stel je voor: 'Als Desso eens zou weten wat
Desso weet'.
Welke waarden zijn belangrijk voor
Desso?
Onze zes kernwaarden helpen ons de juiste koers te varen binnen
onze lange termijn strategieën en doelen. Ze zijn integraal
verweven met ons dagelijks handelen en onze besluitvorming.
Klantgerichtheid is een kernwaarde waarmee wij
aangeven dat wij 100% toegewijd zijn aan het doen wat goed is voor
onze klanten: The Floor is Yours. Gebruik je Gezond
verstand om zo snel en eenvoudig mogelijk doelstellingen
te bereiken, gebruikmakend van de rijkdom aan kennis en expertise
binnen Desso. Integriteit gaat over openheid,
eerlijkheid en respectvol met elkaar omgaan.
Ondernemersmentaliteit &
Ambitie zijn nodig om het bedrijf te laten groeien
en floreren en is iets wat wij binnen Desso erg stimuleren bij onze
medewerkers. Wij geven onze mensen veel
Verantwoordelijkheid en
Empowerment om op eigen kracht nieuwe ideeën uit
te werken en de beste resultaten te bereiken. En last but not least
ondersteunt onze voortdurende toewijding aan de Cradle to
Cradle®-principes onze doelen op het gebied van
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Hoe blijft Desso iedereen een stapje voor in
deze snelle, concurrerende commerciële wereld?
Door flexibel te zijn en ons aan te passen als markten
verschuiven en veranderen. Door nieuwe producten te ontwikkelen met
een buitengewone meerwaarde qua design en functionaliteit die
bijdragen aan de gezondheid en het welzijn van mensen. Het gaat er
om in staat te zijn om het bedrijf te transformeren. Dat doen we
door ons te richten op de mogelijkheden van Cradle to
Cradle®-design, waardoor wij al in het ontwerpproces van
nieuwe producten de gezondste materialen zoeken. Tegelijkertijd
vormt het een bedrijfsmodel voor de circulaire economie, waarbij
kostbare grondstoffen telkens opnieuw kunnen worden gebruikt om
nieuwe hoogwaardige producten te maken.